Thursday, July 2, 2015

Tom Zé - Grande Liquidação


Year : 1968
Label : Rozenbilt
Genre : Latin, Rock
Style : MPB, Psychedelic

The Grande Liquidação is the first testimony of one of the greatest talent coming from the Sao Paulo scene, a sharp criticism of the post-industrial Brazilian era, following that of the consommation society. Tom Zé is a brazilian figure of the Tropicália movement (alongside Caetano Veloso, Gal Costa & Gilberto Gil), the revolution that introduced in the Brazilian music, electric guitars, protest speech with involved, provocative & satirical lyrics, breaking with the spirit from Samba & Bossa Nova. For the Grande Liquidação, Tom Zé enrolled two rhythm sections, whose the brazilian psychedelic band, Os Brazões. Titles include São São Paulo & Gloria featuring Os Brazões, Namorinho de Portão, Sem Entrada e Sem Mais Nada, Quero Sambar Meu Bem. All tracks written by Tom Zé, songs 2, 4, 5, 6, 9, 10 & 11 performed by Tom Zé with Os Versáteis.

Roberto_lead guitar
Miguel De Deus_rhythm guitar
Taco_bass
Eduardo "Edu" Rocha_drums

01. São São Paulo
02. Curso Intensivo de Boas Maneiras
03. Glória
04. Namorinho de Portão
05. Catecismo, Creme Dental e Eu
06. Camelô
07. Não Buzine que Eu Estou Paquerando
08. Profissão Ladrão
09. Sem Entrada e Sem Mais Nada
10. Parque Industrial
11. Quero Sambar Meu Bem
12. Sabor de Burrice

LISTEN SAMPLE
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...